کلید غلبه بر چاقی درکودکان  لاتین تبار

 محققان مرکز  پزشکی UT Southwesternدریافتند از هر 5 والدین لاتین تبار به یکی از آنها بطور مستقیم گفته نشده است که کودک آنها دچار اضافه وزن است.

علاوه براین گاهی به دلیل ناتوانی دربرقراری ارتباط به دلیل مشکل زبانی بحث درمورد اضافه وزن در جلسات معاینات صورت نمی گیرد. این یافته ها نشان می دهد چه چالشهایی برای معکوس نمودن سرعت  افزایش چاقی  درمیان کودکان این اقلیت قومی وجود دارد.

 نتایج این تحقیق  در مجله ی Pediatricsمنتشر شده است در سالهای اخیر چاقی  به یکی از نگرانیهای اصلی  سلامت در میان کودکان تمام نژادها درایالات متحده و اکثر مناطق جهان تبدیل شده است. بااین حال کودکان لاتین تبار بزرگترین  گروه اقلیت از کودکان در آمریکا هستند که دچار اضافه وزن بوده و درمعرض خطرات مرتبط با چاقی نظیر دیابت نوع 2، کلسترول بالا قرار دارند.

تلاشها برای مقابله با این روند، با این واقعیت روبرو بوده است که تقریباً یکی از هر ده آمریکایی به زبان انگلیسی مسلط نبوده و این موضوع سبب محدودیت این تلاش ها شده است.

به گفته ی  دکتر turerنویسنده ی اول این مقاله درطول ویزیت کودکان دارای اضافه وزن، محدودیت برقراری ارتباط کلامی با والدین و کودکان یک موضوع فوق العاده  مهم دربیان مشکلاتی است که کودک با آن مواجه است به همین علت  وجود یک مترجم آموزش دیده در امور پزشکی یا دو زبانه بودن مراقبین بهداشتی می تواند  به پزشک درارائه  دستورالعملی های لازم برای کاهش  وزن، دستورالعمل های تغذیه ای و پیگیریهای بعدی برای نظارت  بر برنامه ی  کاهش وزن کودکان کمک کند.

مترجم: بر اساس تحقیق فوق، ایجاد ارتباط کلامی بین مراقبین بهداشتی یا پزشکان با اقلیت های  قومی درکشور ما، موضوع بسیار مهمی است که نشان می دهد اعزام نیروهای محلی آموزش دیده به مناطق مزبور می تواند درحل مشکل عدم ارتباط کلامی موثر بوده و به ارتقاء بهداشت وکیفیت زندگی این افراد  کمک کند.

منبع:www.medicalnewstoday.com/releases/285035.php